Els Castellers de Vilafranca van presentar dimarts el viatge a Nova York davant dels mitjans de comunicació. A la roda de premsa hi van participar tots els patrocinadors i col·laboradors del projecte
Dimarts 12 de juny va tenir lloc a la sala noble de la seu social dels Castellers de Vilafranca, Cal Figarot, la roda de premsa de presentació del viatge a Nova York que els Verds portaran a terme del proper dimarts 19 de juny al diumenge 24. A l’acte també hi van participar els representants de totes les entitats i empreses que patrocinen o col·laboren amb la iniciativa.
En primer lloc va parlar el president dels vilafranquins, Josep Cabré, que va destacar la importància del viatge per la colla i com aquest significa el compliment d’un somni que l’entitat arrossegava des de fa molt anys. També va donar les gràcies a tots els patrocinadors i col·laboradors per la seva ajuda i a les persones que han fet possible el projecte. Després va ser el torn pel cap de colla, Pere Almirall, que va explicar quines són les perspectives tècniques del viatge, com ara rodar castellers i fer bones proves de cara a les properes actuacions. La intenció de la tècnica és de poder alçar castells de 8, tot i que és necessari veure les condicions i l’ambient amb què es trobaran a la ciutat. Almirall va destacar sobretot l’actuació que els penedesencs realitzaran dimecres 20 al Rooftop 230 Fifth, el bar i restaurant a dalt de tot d’un gratacel més conegut de Manhattan. Antoni Rossell, vicepresident de l’Àrea Institucional, també va destacar aquesta actuació com una de les més espectaculars que es podran veure a la ciutat, ja que des de Nova York s’està preparant un bon muntatge a nivell de llums i càmeres per poder enregistrar bones imatges de l’actuació. Rossell, a més, va ser l’encarregat d’explicar detalladament tot el programa d’activitats i actuacions previstes pels Castellers de Vilafranca durant el viatge. Els de la camisa verda també actuaran al Make Music NY Festival; a un acte institucional amb el President de la Generalitat, Artur Mas, organitzat per l’Agència Catalana de Turisme;a la presentació del documental l’Enxaneta de TV3 i a la inauguració del nou alberg de l’empresa catalana EquityPoint, entre altres.
A continuació va ser el torn pels representants de les entitats i empreses col·laboradores. En primer lloc, i en representació de l’Ajuntament de Vilafranca, l’alcalde Pere Regull i el regidor de Cultura Raimon Gusi van destacar la importància d’aquest viatge i dels Castellers per promocionar la marca Vilafranca i Penedès més enllà de les nostres fronteres i van reiterar el suport que tenen del consistori en qualsevol iniciativa. Per part del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el cap de Relacions Internacionals, Valentí Sallas, també va destacar la importància d’aquest projecte i el valor que té que des de la societat civil sorgeixin iniciatives com aquesta, exemple de fortalesa i cohesió social. En la mateixa línia, el director de l’Obra Social de Caixa Penedès, Antoni Gistau, també va reiterar la fortalesa de la societat com un dels reptes de l’obra social de l’entitat i, per tant, el seu suport a les iniciatives dels Castellers de Vilafranca i, en especial, a aquest viatge per promocionar la marca Vilafranca, Penedès i Catalunya als Estats Units. Natàlia Cucurella, productora del documental de TV3 en 3D “L’Enxaneta”, va recordar com es va iniciar aquest projecte en el què els Castellers de Vilafranca i TV3 han treballat junts perquè les dues iniciatives –el viatge i la presentació del documental- poguessin tirar endavant i en beneficiessin mútuament. Per últim, va ser el torn de la directora de l’empresa d’albergs EquityPoint, Maria Capdevila, que va destacar el repte i, a la vegada, la il·lusió que significa poder albergar a gairebé 150 castellers al nou alberg que l’empresa ha estrenat recentment a Nova York.
Podeu veure les fotografies de la presentació del viatge aquí.
Deixeu un comentari